Saturday, January 2, 2010

pilihanku sendiri..=)

hari ini ku pilih putih..
pengganti warna hitam yang kelam..
aku gembira..aku bahagia..

tapi dia...
dia berduka..sambil menangis...
dalam sedu dia berkata..
aku perlukan dirimu..
tidak tahu, dengan siapa harus ku bicara..
bantulah aku..

wahai saudari..
aku manusia lemah..aku tidak mampu berbuat apa..
cukup sekadar mendengar masalah mu..
maafkanku...
kau tak boleh bermanja dengan ku..
kau tak boleh memiliki ku..
aku bukan milikmu..

cuba kau bicara pada Sang Ratu..
siapa tahu dia mampu mendengar..
tapi, jangan kau bicara pada Sang Batu..
pastinya dia terdiam kaku dan membisu..

atau..cuba kau bicara pada Yang Maha Satu..
pastinya ia adalah yang terbaik buatmu..
walau kau tidak bisa melihat-Nya..
tapi,rohanimu tetap bersama dengan-Nya..

5 comments:

Anonymous said...

memang khilafku,
tika masaku alpa,
aku mengharapkan dirimu
untuk meringankan bebanku.

tak perlu sang ratu untuk mendengar
kerana dia belum tentu memahami hatiku
tak perlu berkata apa-apa pada sang batu
kerana ia tak mengerti aku.

memang benar katamu,
aku hanya perlu Dia
untuk menemani hari-hariku
dikala bibir tersenyum
hatiku menangis duka
hanya Dia yang mampu menenangkanku,
kerana Dia amat memahamiku...


p/s: npe msti ltk saudari...
post ko ni utk smone ke??

sasterawanKimia said...

jap2..siapakn anda???

Anonymous said...

>>anonymous 1

lantk dy la nak tls ap
blog dy
tp,best gak eh ko pnye sjk
msk r dgn sjk dy tu

sasterawanKimia said...

lorh...
trime kaseh ye anonymous 1..
tp,xslh pun dye tny..
hehe..

tp,sape korg brdue ni??bg lh nme..snang nk pggl..
=)

NourlHousna Tawfiq said...

terkadang manusia tersalah tempat pabila ingin mengadu.. walhal Allah sentiasa menunggu.. :)

Post a Comment

sorak sorai

Followers

⎝⋋⏝⋌⎠